,

De ’10 weken challenge’ | W3

He guys daar zijn we weer! Week 3 is alweer van start gegaan en dus ook onze 3e duo PT hebben we weer overleefd!Deze week stond de hang squat clean op het programma. Na onze warming-up zijn we hiermee aan de slag gegaan.

Stap voor stap neemt Melanie de beweging met ons door zodat we de techniek ‘onder de knie krijgen’.

Toen waren we zover en mochten we ons gewicht gaan opbouwen. Elk setje komt er weer gewicht bij en zo werkt je naar je 1RM (maximale gewicht wat je één keer kan liften) Hierna had Mel voor ons een leuke BUDDY WOD verzonnen die bestond uit :100 kcal assault bike 100 hang squat cleans 100 kcal row / buddy wall-sit 100 push ups / buddy plank 100 burpee box jump overs Tijd : 35.23 minEen buddy WOD betekent dus dat je de hele workout samen moet doen. Van tevoren maak je een game plan en spreek je af wie wat doet. Je kan kiezen om 10 om 10 kcal te gaan fietsen of als er juist één sterker in is 15 om 10. Bij het roeien en de push ups hadden we geen rust als de anders bezig was, maar moesten we een wall-sit doen en planken. Dat betekent dus dat je nog harder je best moet doen, want hoe langer jij over het roeien doet, hoe langer je buddy in die wall-sit staat te verzuren.. en het mooiste is nog als je uit die wall-sit komt mag jij ook nog is gaan roeien! jippie! Nou gelukkig kunnen we weer zeggen dat we de training hebben overleefd.

Hij is echt wel pittig maar toch ook weer fijn, omdat je het samen met je buddy voor elkaar hebt gekregen!

Ook willen we nog wat meer vertellen over onze voeding, want de trainingen zijn natuurlijk belangrijk daarom volgen we natuurlijk naast onze andere sportmomenten, elke week een duo Personal Training bij Melanie, maar nog belangrijker als je veel sport is dat je goede voeding en natuurlijk veel eiwitten binnen krijgt. Om je een idee te geven wat we op een dag eten, hieronder een voorbeeld menu:Breakfast : Havershake bestaande uit natuurlijk havermout, havermelk, banaan en een schepje eiwitpoeder. Break : homemade noten/zaden crackers. Lunch : twee volkoren wraps met homemade hummus, kalkoenfilet, komkommer, tomaat, avocado en lekker wat pitjes Break : 3 rijstwafels met pindakaas Diner : Zalmpakketje met zoete aardappelfrietjes uit de oven met doperwtjes. Before bedtime : magere kwark (voor Lou een eiwitshake)Dat klinkt best wel lekker toch? We weten welke hoeveelheden we binnen moeten krijgen en de verschillende keuzes die we daarin kunnen maken. Zo kunnen we elke dag lekker zelf bepalen waar we zin in hebben. We like that! Natuurlijk hebben ook wij de valkuil om te cheaten… wie niet? Gelukkig hebben we nu een manier ontdekt waardoor we toch een beetje kunnen ‘cheaten’… We proberen allemaal recepten uit van gezonde tussendoortjes, zodat we toch lekker guiltfree kunnen snoepen. Tot nu toe hebben we een carrotcake van orangefit gemaakt en appel/havermoutkoekjes en ja als je eenmaal in dat voedingsschema zit en zin hebt om te cheaten, dan is het echt heel erg lekker!Voor Lou is het nog een beetje anders, want zij heeft een koemelk en soya allergie waardoor zij geen dierlijke eiwitten kan eten en ook een gedeelte van vervangers niet. Hierdoor moet zij vooral veel eiwitten uit plantaardige voeding en shakes zien te halen.

Heb je nog leuke recepten of ideeën die wij goed kunnen gebruiken of ben je benieuwd naar een recept van ons, let us know!

See you next week!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *