,

De ’10 weken challenge’ | W1

Oké hmm.. en wat houdt die challenge dan precies in?!
het komt er op neer dat we de komende 10 weken bestaan uit keihard sporten en ons aan een voedingsschema houden om ons doel te bereiken.
Wat ons doel is? Ons vetpercentage verlagen en aan die guns werken natuurlijk!
Want wie wil er nou geen fitbody hebben voor de zomer? Wij hebben besloten van wel in ieder geval!
Maargoed… een fitbody komt natuurlijk niet aanwaaien, daar moet je wel het een en ander voor veranderen in je dagelijkse routine, waaronder een voedingsschema.

Deze bestaat uit 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.
Het schema bestaat uit veel variatie en het mooiste van alles.. het is nog lekker
ook! Het kost alleen wat tijd en moeite.. maar goed je moet er wat voor over hebben toch?!
Vandaag zeker wel een tijdje bezig geweest met preppen, maar dan heb je uiteindlijk ook
voor de komende 3 dagen eten klaarstaan voor jou en je maatje!
Vandaag was dan ook onze eerste duo PT. Of het zwaar was? Ja dat is het zeker!
Melanie zal de komende 10 pt’s elke les invullen met een stukje mobility, 
conditie, kracht en een WOD. Wat betekent dat nou allemaal? Over elk gedeelte van de training is veel te 
vertellen. Daarom houden we het deze keer even bij de uitleg van mobiliteit en als je onze blog blijft
volgen (wat ons super gaaf lijkt!) zullen we alle gedeeltes in de komende weken duidelijk uitleggen.
 
Mobilitie de naam zegt het al. Mobiel zijn en dat betekent dus flexibel. 
Door dit te trainen krijg je meer ruimte op je gewrichten waardoor je vrijer 
kan bewegen en meer van je spieren kan vragen. Hierdoor kan je effieciënter trainen.
Mobiliteit is erg belangrijk in combinatie met je traingen en hier wordt door Melaanie 
dan ook veel aandacht aan gegeven.
 
Mobiliteit kan je testen en om onze resultaten te meten, zullen we elke week een ander testje krijgen waardoor
we na deze 10 weken kunnen zien hoe we vooruit zijn gegaan.
Vandaag moesten we de enkels testen. Hoe we dat deden zie je op de foto.
Sil links : 12.5cm rechts : 10.5cm
Lou links : 9 cm   rechts : 11.5cm
 
zo zie je dus ook meteen dat er in beide enkels al een groot verschil in mobiliteit zit.
De bedoeling is dat we over 10 weken geen blokkades meer hebben een stuk mobieler zijn in de enkels, 
waardoor we bijv ook onze backsquat weer kunnen verbeteren.
 
onze andere resultaten van deze training waren :
 
conditietest : 100kcal roeien voor tijd. Sil 6 min 13. Lou 6 min 32.
krachtmeting : 1 rep max (1RM) Backsquat. Sil 100kg. Lou 72kg.
 
Voor resultaat zal je keihard moeten werken. Bij ons is de knop om! Kom maar op met die summmerbody!
Volg ons elke week en raak ook gemotiveerd! Be fit, fitter, fittest en work that ass off!!!!
 
Liefs Sil & Lou
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *