,

De ’10 weken challenge’ | W2

Hello! Here we are again! Tweede keer Personal Training
Zoals we in onze eerste blog al hadden aangegeven, willen we jullie graag laten weten wat een Personal Training (PT) inhoud en delen we graag elke week onze ervaringen met jullie!
 
Vandaag stond een 1RM ‘push jerk’ op het programma! 1RM houd in dat je met de juiste techniek op gaat bouwen naar een gewicht waar je de beweging maximaal 1 keer mee kunt uitvoeren.We starten eerst met een shoulder mobility test.

Hetzelfde idee als de enkeltest uit de vorige PT, alleen hier moesten we zo min mogelijk centimeters halen. Score sil: rechts 9 cm, links 13.5 cmScore lou: rechts 1.5 cm, links 9.5 cm Na de test hebben we een kleine mobility training gedaan op de schouders.
Het dynamisch stretchen van de spieren is erg belangrijk voordat we starten met de push jerk omdat het openen van de schouders een voorwaarde is om de beweging goed en veilig te kunnen uitvoeren.
 
Voordat we gaan beginnen met het opbouwen van het gewicht nemen we de hele beweging door in losse delen zodat de oefening veilig kan worden uitgevoerd. Er wordt gewerkt met zware gewichten en het is echt van groot belang dat je focust op waar je mee bezig bent. Tijdens een 1RM training komen de fysieke en mentale vaardigheden samen.
Vertrouw op je lichaam!
Daarom beginnen we met een laag gewicht en bouwen we hem langzaam op naar je maximale gewicht. Zo kunnen we ons mentaal en fysiek goed voorbereiden.
Sil: score 65kg 1RMLou: score 45kg 1RMNa de 1RM training stond ons nog een conditie workout te wachten.En natuurlijk heb je daar dan niet gelijk zin in maar je weet waar je het voor doet! Wij denken gewoon aan ons doel die we hebben en dat is fit de zomer doorgaan zodat we beter worden in wat we aan het doen zijn! Het was een 10 min EMOM training (every minute on the minute) Iedere minuut begin je met 5 thrusters (een frontsquat met daarna een push press) en de rest van de minuut heb je tijd om zo veel mogelijk calorieën te roeien Klinkt natuurlijk super makkelijk maar lieve mensen, dit moesten we dus 10 minuten doen en nee…… we hadden geen rust! Sil: score 92 kcalLou: score 84 kcal Tien minuten zijn voorbij! Yess, we did it! Weer een training doorstaan!
Bye Bye! Sil & Lou
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *